Categories
Living

“Ik heb net mijn 25e verjaardag afgezonderd doorgebracht – en het was niet slecht”

Op 23 maart besloot ik mijn leven in Sydney in te pakken en naar het westen te gaan, naar mijn ouderlijk huis, het coronavirus te ontsnappen en mijn sociale leven (en de helft van mijn garderobe) achter me te laten. Ik was 5 uur in mijn rit van 7 uur toen ik verschillende podcasts had uitgeput, naar 3 hoofdstukken van Harry Potter en de halfbloedprins had geluisterd en 2 rotaties van mijn ‘chill’-afspeellijst op Spotify had doorlopen toen ik me plotseling realiseerde dat mijn tweelingbroer en Ik werd in slechts twee weken tijd 25.

Ik kreeg dat rare kleine nerveuze gevoel op de bodem van mijn buik dat je de avond voor je verjaardag of kerst krijgt, het gevoel dat je niet kunt slapen omdat je weet dat morgen geweldig gaat worden. Dus daar glimlachte ik weg bij de gedachte om 25 te worden en eindelijk mijn shit bij elkaar te hebben in het leven toen de cent viel … Ik zou voor de grote dag in sociaal isolement zijn. Geen vrienden. Geen verjaardagsdiner. Geen verrassingsdrankjes en geen feest. Ik was opeens extreem kapot.

Ik weet dat het oppervlakkig klinkt, maar de ernst van de situatie was tot dat moment nog niet helemaal doorgedrongen, opeens was ik me er volledig van bewust dat het misschien maanden zou duren voordat ik mijn vrienden weer zou zien, weken voordat ik om de items te dragen in De iconische volgorde die ik kreeg, en slechts een paar dagen voordat ik op de een of andere manier een kwart eeuw bestaande zou vieren.

Wat te doen? Nou, er waren positieve punten, ik zou bij mijn familie en mijn baarmoeder zijn, mijn tweelingbroer met wie ik al meer dan 10 jaar geen verjaardag had gedeeld, dus ik hoopte dat we iets leuks konden verzinnen om deze prachtige dag te herdenken.

We hebben onze bestellingen bij mama geplaatst, er zouden twee cakes worden gemaakt, niet slechts één met onze beide namen erop, als je een tweeling bent, begrijp je de pijn van opgroeien en absoluut alles delen (inclusief de schijnwerpers op je verjaardag) . Ik ging voor de voor de hand liggende keuze voor een ijstaart en Sam ging voor de moddercake, als je niet zeker bent van onze persoonlijkheden, zal dat zeker dingen ophelderen.

Vervolgens hadden we voorraden nodig, en daarmee bedoel ik alcohol. Veel ervan. Als het zoiets zou zijn als onze vorige geboortedag shenanigans, zouden we minstens 3 flessen jenever (uiteraard Hendricks) en een paar flessen champagne nodig hebben. Bedankt mam.

Eindelijk was het onze verjaardagsavond toen er plotseling een plotwending was. Mijn oudere zus, haar man en hun anderhalf jaar oude dochter kwamen opdagen, klaar om te blijven en de quarantainedagen af ​​te wachten. Nou, dit zorgde zeker voor meer opwinding, meer mensen om deel te nemen aan de activiteiten die we hadden gepland, onze grootste angst was het veranderen in de meme die circuleerde over de ongelukkigen die hun verjaardag alleen, verdrietig en nuchter doorbrachten.

Verjaardagstips voor Ram baby’s

Ok Ram baby’s, voor het geval je nog steeds niet zeker weet hoe je je geboortedag moet vieren, hier zijn mijn vijf beste tips over hoe je je dag zou moeten doorbrengen:

Gebruik een app om een ​​virtuele bijeenkomst te hosten

Dek uw virtuele locatie uit met veel decoraties

Virtueel vriendelijke games zijn een must: HeadsUp, Reverse Charades en er zijn tal van drinkspellen die virtueel kunnen worden gedraaid.

Eet (en drink) als een koningin. Bestel cake, lekkernijen en drank.

Maak een verlanglijst zodat al je vrienden en familie je cadeaus kunnen sturen

Categories
Living

Teresa Palmer wordt realistisch over de chaos van het moederschap

“Wat grappig dat de naam hiervan ononderbroken is omdat ik er vrij zeker van ben dat ik volledig onderbroken zal worden”, lacht Teresa Palmer als we aan de telefoon komen.

En ze heeft gelijk.

Maar alle onderbrekingen in deze nieuwe podcastaflevering van Uninterrupted by Women’s Health Australia zijn perfect onvolmaakt, omdat de reden dat we Teresa aan de telefoon hebben, niets te maken heeft met haar acteercredits (zie: Ride Like A Girl en A Discovery of Heksen), maar alles om ervoor te zorgen dat we als vrouwen meer praten over onze gedeelde ervaringen. Niet alleen de leuke dingen die we sowieso doen, maar vooral als die ervaringen moeilijk zijn.

Teresa heeft nu een nieuw boek, genaamd Zen Mamas: Finding Your Path Through Pregnancy, Birth and Beyond (Ebury Illustrated, $ 34,99), dat ze samen met haar vriend Sarah Wright Olsen schreef. En net als in het boek, in deze chat, de moeder van de zesjarige zoon Bodhi, de driejarige zoon Forest en de éénjarige dochter Poet; en de 12-jarige stiefzoon, Isaac, wordt kwetsbaar en eerlijk. Ze vertelt over haar zwangerschapsverlies, hoe zij en haar man Mark zijn ervaring met postpartumangst hebben doorstaan, en de manier waarop ze door het leven leidt door de coronaviruspandemie.

In deze aflevering praten we ook over:

Wat ze over zichzelf heeft geleerd doordat ze werd gedwongen te vertragen tijdens de virusvergrendeling

De begeleide meditaties voor kinderen door het New Horizon Holistic Center dat ze met haar kinderen doet

De journaling-app Day One die ze gebruikt om een ​​dagelijkse hersendump te doen

Waarom ze denkt dat we af moeten van de term ‘miskraam’ en in plaats daarvan praten over ‘zwangerschapsverlies’

Momenten van zelfzorg cultiveren (“Ze zijn vluchtig!”, Lacht ze)

Tiger King (omdat is niet iedereen?)

De verwachtingen loslaten over hoe wij denken dat het moederschap er uit zou moeten zien

De ‘gebruikershandleiding’ van haar man hebben en omgekeerd

Categories
Living

Het kristal dat je zal helpen relaxen, gebaseerd op je sterrenbeeld

Gestrest voelen? Pak een kristal. Sommige mensen die van deze sterretjes houden, zeggen dat ze kunnen helpen om zorgen en angst te verminderen – houd er gewoon een in de buurt in je persoonlijke ruimte, zoals op een nachtkastje, of plaats er een op een chakra als je mediteert.

1. ARIES: AMAZONITE

Amazoniet Crystal Tower

Je hebt de neiging om op het werk een beetje gestrest te raken (op zijn zachtst gezegd), en dit kristal kan je helpen decomprimeren. Het zal je chakra’s uitlijnen en zorgen wegnemen, waardoor de weg vrijgemaakt wordt voor gebalanceerde energieën.

2. TAURUS: RODE JASPER

Red Jasper Palm Stone

Je bent vasthoudend en sterk, maar je hebt soms een zachte duw nodig om je dromen te verwezenlijken. Rode jaspis kan helpen de druk te verlichten, waardoor je aura helder en gefocust wordt. Vaarwel negativiteit, hallo pos vibes.

3. GEMINI: BLAUW KANT AGAAT

Raw Blue Lace Agaat

Onzekerheid maakt je zo gestrest dat je emoties grillig kunnen worden. Blauwe kanten agaat scherpt je geest, waardoor je strategische beslissingen kunt nemen en een gevoel van kalmte kunt voelen.

4. KANKER: RHODONITE

Raw Natural Rhodonite Crystal

Net als jij is rhodoniet een verzorger. Deze steen helpt hartzeer te genezen en de herstellende eigenschappen kunnen geblokkeerde energie vrijmaken om je passies te onthullen.

5. LEO: DANBURITE

Danburite Crystal uit Charcas, Mexico

Danburite laat uw licht schijnen door alle zorgen en frustraties die u vasthoudt te decomprimeren. Geef jezelf wat liefde en voel je hart open.

6. MAAGD: HOWLITE

Witte howliet knuffelsteen

Je analytische geest heeft de neiging overuren te maken. Dit kristal zorgt ervoor dat u zich niet te veel concentreert op triviale zaken en bevordert een goede nachtrust – probeer er een bij uw bed te houden.

7. WEEGSCHAAL: LEPIDOLITE

Lepidolite Palm Stone

Dit lila gekleurde kristal herstelt de harmonie en balans – en het gaat allemaal om balans, Weegschaal. Deze vriend geeft je een kleine boost als je een slechte dag hebt, helpt conflicten te herstellen en je stress te kalmeren.

8. SCORPIO: SHUNGITE

Shungite Crystal

Echt gepraat, Schorpioen: er is nog nooit een kristal geweest dat beter past bij uw * vibe *. Shungite verandert schadelijke energieën in positieve – en onthoud, Schorpioen is het teken van transformatie. Net als jij kan shungite het lichaam, de geest en de geest ontwikkelen.

9. BOOGSCHUTTER: DUIDELIJK KWARTS

Natuurlijke Quartz Point Crystal

Helder kwarts kan ~ energie ~ versterken, wat betekent dat je het kunt gebruiken om je positiviteit te versterken en alle slechte vibes te pletten. Je bent van nature optimistisch en als je je down voelt, verlicht helder kwarts de zorgen en nervositeit.

10. STEENBOK: FLUORIET

Fluoriet Tower Crystal

Wanneer je je uit balans voelt, kan fluoriet je dichter bij je hoogste zelf brengen. Ten eerste helpt het je om je stressoren te identificeren (zoals een bepaalde frenemy, sitch of tijd van de dag). Dan geeft het je verlichting terwijl het die negatieve vibes wegspoelt.

11. AQUARIUS: AQUAMARINE

Ruw Aquamarijn Kristal

Vertrouw ons, je luchtige gevoelens zullen met dit zeegroene kristal sieren. Aquamarijn inspireert vrede, liefde, waarheid en helderheid, roept innerlijke vrede op en laat je ~ rust ~ vinden.

12. VISSEN: ANGELITE

Angelite Geode Half

Je bent als een spons, Vissen – je pikt de emoties van anderen op. Je bent empathisch, maar als je het gevoel van anderen voelt, kun je je uitgeput voelen. Angelite gebruikt zachte trillingen om je lichaam, geest en hart te kalmeren.

Categories
Living

Hoe u gefocust kunt blijven wanneer u thuis werkt

Het gewone leven is een mengeling van organisatie en prioriteiten om werk, familie, vrienden en gezondheid zorgvuldig in balans te houden. Maar in een buitengewone wereld die wordt getroffen door klimaatproblemen en nu een wereldwijde pandemie, is dat jongleren voor velen een angstaanjagende vrije val geworden.

Ik wilde vier bruikbare tools delen die ik gebruik om gefocust te blijven tijdens deze universeel uitdagende tijd:

1. Focus op vandaag

Hoe verleidelijk het ook is om vooruit te denken voor morgen, volgende week, volgend jaar … geef jezelf toestemming om je alleen op vandaag te concentreren. Met zoveel onzekerheid moeten we ons er elke ochtend aan herinneren om ons te concentreren op wat we kunnen beheersen.

Wat kunt u vandaag realistisch bereiken in uw huidige situatie? Wat kunt u vandaag doen om uw organisatie te laten bloeien? Oefen ‘alledaagse opmerkzaamheid’. Dit betekent focussen op één moment tegelijk, één sensatie tegelijk, wat je geest een verademing geeft van overweldiging en helpt bij het focussen.

2. Gebruik je adem om te kalmeren en focus te vinden

Je ademhaling is nauw verbonden met je zenuwstelsel, waardoor het een perfecte stroomonderbreker is als je je overweldigd voelt. Gebruik het wanneer je gestrest bent om jezelf te kalmeren. Vertraag uw ademhaling en verleng uw uitademing. Dit kalmeert je hele zenuwstelsel, waardoor je kalm blijft in plaats van reactief. Uiteindelijk helpt dit je om betere beslissingen te nemen over wat je moet bereiken en de beste manier om het te benaderen.

3. Noem het om het te temmen

Neurowetenschappelijk onderzoek toont aan dat wanneer we gestrest zijn, praten of schrijven over hoe we ons voelen ons helpt om te kalmeren. Naarmate we ons meer bewust worden van moeilijke emoties, versterken we neurale paden die ons helpen herinneren dat we moeten pauzeren wanneer we in de hitte van een emotie zijn, en gebruiken we het meest geëvolueerde deel van de hersenen, de prefrontale cortex, om onszelf te kalmeren. Dus als u zich gestrest voelt of geen focus heeft, neem dan een pauze om het vast te leggen of organiseer een korte Zoom-bijeenkomst met een collega. Een snelle chat van 10 minuten kan uw productiviteit drastisch verbeteren.

4. Zet uw voet op de rem van uw zenuwstelsel

Hoewel het contra-intuïtief voelt om te stoppen en te mediteren als je gestrest en ongericht bent, toont onderzoek aan dat een maand lang slechts tien minuten per dag mediteren kan helpen het zenuwstelsel te kalmeren. Dus waarom niet een maand lang elke dag 10 minuten blokkeren terwijl je in zelfisolatie bent en het wijden aan het vormen van een dagelijkse meditatiebeoefening?

Ik heb twee korte meditaties opgenomen, speciaal om mensen te helpen kalmte en focus te vinden op externe stress veroorzaakt door de huidige pandemie, wat een geweldige plek zou kunnen zijn om je mindfulness-reis te beginnen – vind alsjeblieft kalm hiermee.

Categories
Uncategorized

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!