Sunday, September 27, 2020
Lifestyle

Hoe u gefocust kunt blijven wanneer u thuis werkt

Het gewone leven is een mengeling van organisatie en prioriteiten om werk, familie, vrienden en gezondheid zorgvuldig in balans te houden. Maar in een buitengewone wereld die wordt getroffen door klimaatproblemen en nu een wereldwijde pandemie, is dat jongleren voor velen een angstaanjagende vrije val geworden.

Ik wilde vier bruikbare tools delen die ik gebruik om gefocust te blijven tijdens deze universeel uitdagende tijd:

1. Focus op vandaag

Hoe verleidelijk het ook is om vooruit te denken voor morgen, volgende week, volgend jaar … geef jezelf toestemming om je alleen op vandaag te concentreren. Met zoveel onzekerheid moeten we ons er elke ochtend aan herinneren om ons te concentreren op wat we kunnen beheersen.

Wat kunt u vandaag realistisch bereiken in uw huidige situatie? Wat kunt u vandaag doen om uw organisatie te laten bloeien? Oefen ‘alledaagse opmerkzaamheid’. Dit betekent focussen op één moment tegelijk, één sensatie tegelijk, wat je geest een verademing geeft van overweldiging en helpt bij het focussen.

2. Gebruik je adem om te kalmeren en focus te vinden

Je ademhaling is nauw verbonden met je zenuwstelsel, waardoor het een perfecte stroomonderbreker is als je je overweldigd voelt. Gebruik het wanneer je gestrest bent om jezelf te kalmeren. Vertraag uw ademhaling en verleng uw uitademing. Dit kalmeert je hele zenuwstelsel, waardoor je kalm blijft in plaats van reactief. Uiteindelijk helpt dit je om betere beslissingen te nemen over wat je moet bereiken en de beste manier om het te benaderen.

3. Noem het om het te temmen

Neurowetenschappelijk onderzoek toont aan dat wanneer we gestrest zijn, praten of schrijven over hoe we ons voelen ons helpt om te kalmeren. Naarmate we ons meer bewust worden van moeilijke emoties, versterken we neurale paden die ons helpen herinneren dat we moeten pauzeren wanneer we in de hitte van een emotie zijn, en gebruiken we het meest geëvolueerde deel van de hersenen, de prefrontale cortex, om onszelf te kalmeren. Dus als u zich gestrest voelt of geen focus heeft, neem dan een pauze om het vast te leggen of organiseer een korte Zoom-bijeenkomst met een collega. Een snelle chat van 10 minuten kan uw productiviteit drastisch verbeteren.

4. Zet uw voet op de rem van uw zenuwstelsel

Hoewel het contra-intuïtief voelt om te stoppen en te mediteren als je gestrest en ongericht bent, toont onderzoek aan dat een maand lang slechts tien minuten per dag mediteren kan helpen het zenuwstelsel te kalmeren. Dus waarom niet een maand lang elke dag 10 minuten blokkeren terwijl je in zelfisolatie bent en het wijden aan het vormen van een dagelijkse meditatiebeoefening?

Ik heb twee korte meditaties opgenomen, speciaal om mensen te helpen kalmte en focus te vinden op externe stress veroorzaakt door de huidige pandemie, wat een geweldige plek zou kunnen zijn om je mindfulness-reis te beginnen – vind alsjeblieft kalm hiermee.

Leave a Response